مشاوره با کارشناس فروش لومیبا در واتساپ | کلیک کنید

شیائومی از سیستم‌عامل HyperOS رسماً رونمایی کرد

شیائومی قبل از معرفی گوشی‌های سری شیائومی ۱۴، از سیستم‌عامل جدید HyperOS رونمایی کرد. با معرفی این سیستم‌عامل، یعنی دیگر رابط کاربری MIUI به پایان خود رسیده و در کنار گوشی‌ها، قرار است انواع و اقسام گجت‌های شیائومی هم با این سیستم‌عامل به دست کاربران برسند. در ادامه به طور مختصر و مفید به ویژگی‌های این سیستم‌عامل می‌پردازیم.

تغییرات ظاهری

در این نسخه، شخصی‌سازی لاک‌اسکرین امکانات بیشتری دریافت کرده و همچنین بخش لاک‌اسکرین هم اندکی تغییر یافته است. اما روی هم رفته، در مقایسه با MIUI از نظر ظاهری با تغییرات گسترده‌ای روبرو نیستیم و در نگاه اول، به نظر می‌رسد با نسخه‌ی جدید MIUI روبرو شده‌اید.

امنیت و سایز فریم‌ور

شیائومی برای این سیستم‌عامل، توجه ویژه‌ای به امنیت نشان داده تا کاربران با خیال راحت‌تری بتوانند از گوشی خود استفاده کنند. از سوی دیگر، سایز فریم‌ور این سیستم‌عامل با توجه به گجت موردنظر می‌تواند تغییر پیدا کند و مثلا برای گوشی‌های هوشمند، سایز فریم‌ور فقط ۸.۷۵ گیگابایت است که این یعنی سبک‌ترین سیستم‌عامل در بین رقبا محسوب می‌شود.

قابلیت‌های هوش مصنوعی

این سیستم‌عامل از یک مدل هوش مصنوعی داخلی بهره می‌برد که برای کارهایی مانند تبدیل طراحی‌های ساده به نقاشی‌های جذاب و استفاده به‌عنوان چت‌بات کاربردی خواهد بود.

استفاده‌ی گوشی همراه با گجت‌های دیگر

یکی از مزایای سیستم‌عامل اختصاصی این است که هماهنگی بین گجت‌های مختلف شیائومی افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال در صورت استفاده از لپ‌تاپ شیائومی، خیلی راحت‌تر از گذشته می‌توانید از دوربین گوشی به عنوان وب‌کم بهره ببرید. همچنین کامپیوتر خیلی راحت می‌تواند از طریق گوشی، به اینترنت موبایل وصل شود.

عملکرد

شیائومی مدعی شده که برای این سیستم‌عامل، فرایند مربوط به مدیریت رم را متحول کرده و این یعنی اپ‌ها با سرعت بسیار بیشتری باز می‌شوند و در پس‌زمینه، عملکرد بهتری خواهند داشت.

آیا سیستم‌عامل HyperOS راهی گوشی شما می‌شود؟

شیائومی اعلام کرده که در دسامبر ۲۰۲۳ این سیستم‌عامل رسما برای برخی مدل‌های چینی گوشی‌های این شرکت منتشر می‌شود و عرضه‌ی نسخه‌ی جهانی آن در اولین سه‌ماهه‌ی ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. در کنار گوشی‌های شیائومی ۱۴، گوشی Redmi K60 Extreme Edition و تبلت Xiaomi Pad 6 Max اولین گجت‌هایی هستند که این سیستم‌عامل را دریافت می‌کنند.

پست قبلی

گلکسی واچ ۴ و امیزفیت GTR مینی؛ کدام را بخریم؟

پست بعدی

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با تمرکز بر هوش مصنوعی معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نماد اعتماد الکترونیکی

94-0bc23

از تخفیف ها با خبر شوید

کلیه حقوق این سایت متعلق به لومیبا است.

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید